Min inre röst...

stressar ihjäl mig...

Igår sa min kropp ifrån,
migrän, hjärtklappning, grät så jag skakade
och svårt att tänka klart.

Jag skulle börja kl 12 igår,
så jag hade några timmar för mig själv
innan jobbet.

Migränen knackade på redan på söndagskvällen,
gick och la mig tidigt men det hjälpte inte.

Efter att jag duschat och klätt mig för jobbet började
hjärtat slå HUR fort som helst, jag började skaka
och huvudet höll på att sprängas.
Ja så kändes det i alla fall.

Fan vad rädd jag blev...

Ringde jobbet och som tur är har jag en chef
som är förstående och som vet vad hon pratar om. ( tack ♥)

Sen kom min kära svärmor och lugnade mig,
bara genom att komma och prata med mig.

Hon åkte in och köpte lite starkare piller åt mig
och sen SOV jag 3 timmar i streck, när jag vaknade
var huvudvärken bättre men inte borta så jag tog ett
piller till. Sov en stund till och sen var huvudvärken borta!
Det är helt underbart när den släpper.

Jag kommer att vara hemma tom torsdag den här veckan har vi bestämt,
"Vanliga" Karin hade lyssnat på den "jävla inre rösten" och åkt och jobbat idag.

Men den ska inte få förstöra mig mer nu,
ja det låter hårt men jag känner mig delvis förstörd.

Jag och rösten driver mig så hårt,
jag ska alltid vara så duktig och räcka till
för allt och alla, för alla förutom mig själv.

Detta har resulterat i att jag tappat kontrollen totalt,
inget gör jag riktigt bra och jag ser inga färdiga resultat
någonstans, och resultat vill en kontrollmänniska se,
annars blir det ett inre kaos.

"Jag känner mig så sårbar, titta inte på mig för länge
för då gråter jag. Frågasätt mig inte för då bryter jag ihop.
Låt mig inte vara för då känner jag mig så ensam."

Ja ni hör det är ett inre kaos som jag inte vet hur jag ska hantera.

Har inga krav och planer för dagen mer än att jag måste följa Johanna
till tandläkaren på eftermiddagen.

Ska bara vara och vara nöjd med det lilla...

( jag delar med mig av mig själv, har alltid varit sån,
är jag glad delar jag med mig av det, mår jag dåligt talar
jag om det...that´s me, take it or leave it...)

Att Skriva och lyssna på musik har alltid varit en stor del i mitt liv,
kanske det är det jag kommer att göra idag...



Här ger jag Er en underbar låt som min dotter och hennes två bästa kompisar
framfört på bröllop...det måste ni få höra någongång, de har tre
olika stämmor och passar perfekt ihop...tack för att ni ställer upp
tjejer!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men älskade kära Karin!! Jag är heelt övertygad om att alla runtomkring Dig tycker att Du är mycket "duktigare" nu när Du bryr Dig om Dig själv! Du måste förstå att alla vi som vill ha en smula av Dig (eller en hel tårtbit) vill ju att Du ska finnas kvar som Du är, inte överkörd av Dig själv.

Ta hand om Dig nu och be om hjälp. Du är värd det bästa. Stora kramar från matvraket... ;D

2010-05-25 @ 10:15:17
URL: http://annasklokaord.blogspot.com
Postat av: Malena

Men söta Karin!



Nu är du så god och tänker på dig själv lite!

Hur ska du annars orka bry dig om de runt ikring dig. Det viktigaste är du! När du mår bra och är i balans så mår de dina också bra.

Blir bara pannkaka annars.

Bra att du akn vara hemma och vila nu.

Ta en dag i taget.



Din text där du skrev:

"Jag känner mig så sårbar,

titta inte på mig för länge för då gråter jag.

Frågasätt mig inte för då bryter jag ihop.

Låt mig inte vara för då känner jag mig så ensam."



Är så fantastiskt bra och sann! Det är ju egentligen hemskt men precis så är det för mig med ibland. SÅ SANT! BRa skrivet!



Som sagt nu måste du tänka på dig själv utifrån dig djälv inte utifrån vad du tror att andra tänker. Annars blir det bara pannkaka.



Jag tänker på mig själv idag. Pannkaka är gott men jag ska gå och göra en cheesecake istället.



Puss Karin och tack för de snälla orden på min blogg!

2010-05-25 @ 12:26:41
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack mamma!



Du är världens bästa och jag älskar dig!

Var rädd om dig nu!



puss!

2010-05-25 @ 22:06:05
URL: http://johannaspalatz.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bästa älskade Karin!Önskar att jag vore nära dig. Du vet att du kan ringa när som helst för att prata av dig eller be mig komma eller vad helst du vill. Kom ihåg att du duger så bra som du är, du behöver inte bevisa någonting för någon för du är bäst som du är. GLÖM INTE DET.

KRAMAR I MASSOR //mamma

2010-05-25 @ 23:03:20
Postat av: Nettan i Bälinge

Karin jag tänker på dig.Kram Nettan. Jag hoppas vi syns på lördag.

2010-05-26 @ 08:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0