Älskade morfar...

fick ett samtal i morse från min mor,
nu ligger min morfar inför döden.

Jag blev ledsen först,
men ju fler timmar som gick så har jag
ändå hittat ett lugn, det bästa för morfar är
ändå att han får somna in...

Han har under många år varit sjuk,
riktigt sjuk...
prostata- cancer som spridit sig i hela kroppen.

Han vill inte leva längre och SÅ har han sagt LÄNGE.

Jag minns min morfar som ett riktigt energiknippe,
en man som aldrig vill vara still.

En man som bjuder på sig själv och som älskar musik.

En man som gör allt för sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn.

Morfar...DU ÄR "MIN" MAN...älskar dig!

Är nu 30 mil ifrån dig morfar, mormor, mamma & moster...
valde att inte åka upp till dig för jag vet att DU vet attt jag
finns dig nära trots allt.

Jag är ganska självisk i detta valet för en gångs skull för jag vill inte
se dig lida, jag vill inte minnas dig som du ser ut nu i sjuksängen.

För mig är du en STARK man, en som alltid har glimten i ögat,
en man som kämpar och står på...

Förlåt för att jag inte är hos dig fysiskt dina sista timmar/ dagar i livet,
jag väljer att vara där psykiskt istället...♥

Kommentarer
Postat av: Linda

kära karin. jag lider med dej! jag vet hur du känner jag har ju gått igenom det nyss själv. du är en otrolig bra skrivare som kan formulera känslor till ord..... kram din "lillasyster" Linda

2010-05-14 @ 08:51:56
Postat av: Karin

Tack Linda...och grattis i efterskott, skrev t o m upp det i söndags för att jag inte skulle glömma

din dag, men som vanligt glömde jag ringa dig.

kram på dig min vän och "lillasyster"...

2010-05-14 @ 08:59:39
URL: http://karinsreallife.blogg.se/
Postat av: Lizen

Älskade vännen..

Morfar Cuba vet ju att du finns hos honom och vad han betyder för dig..

Jag minns honom åxå som en stark, glad, varm och lite sprallig man. Det var länge sen jag träffade honom men jag kommer aldrig att glömma honom..

Varm karm till dig och din familj

<3

2010-05-14 @ 09:03:13
URL: http://kullanpalandet.blogspot.com
Postat av: gittan

Din morfar vet att du är hos han. jag valde som du att inte va hos min mormor när hon gick bort, det har varit skönt att minnas henne som pigg och glad och hon är "med mej" nu. Jag minns din morfar som en strålande glad prick, full av energi och tror det blir skönt att han får lämna sina krämpor. kramar om

2010-05-14 @ 11:13:56
URL: http://bubbelgumosockervadd.blogspot.com
Postat av: Malena

Han vet att du finns!

Du gjorde ett helt rätt val att inte besöka honom. Minns honom med den bild du har i huvudet istället.



Jag valde samma sak med min farmor. Det avr så jobbigt att se någon annan än den hon var. Tillslut så slutade jag att hälsa på för att istället försöka minnas det goda.



Styrkekramar!!

2010-05-17 @ 19:48:05
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0