Någon dör...någon föds...

Ja nu är det en hel vecka sedan jag bloggade sist och då var vi ju som sagt
på gång upp till Mora och morfars begravning.

Det var en vacker begravning med fin musik och många många som
ville ta avsked av morfar.

Vi samlades efter begravningen i Färnäs bygdegård som morfar varit med
och byggt och jobbat i en hel del med Bingo bl a.
En härlig stund med många skratt,
precis som morfar hade velat ha det.

På kvällen grillade vi hemma hos oss i stugan,
min syster och hennes familj, lillebror och pappa var där.

Vilken Cuba- fest det blev...
( morfar kallades för Cuba)

På lördagen blev det vila,
Clas och grabbarna fiskade en sväng...
jag gick och mötte dem och jag och Filip tog en promenad hem.

Filip tycker om att plocka blommor,
så vi plockade en del på vägen hem
och helt plötsligt så säger han:

" de här ska Malena få..."
( Malena är Filips gudmor)

och jag sa:

" men de kommer nog hinna vissna men vi tar ett kort
på dig och blommorna och skickar till Malena."

Jag har en ny mobil, jag kan inte med den riktigt och
satt länge och försökte skicka iväg bilden,
medans jag försöker så får jag ett meddelande...
gissa från vem om inte Malena...

Får då veta att hon & Mårten har fått sin bebispojke Ludvig!!!!
Åh vad jag blev glad och Filip blev glad!

Han säger:

" men då har ju jag blivit storebror!"

gulligt va?

Lustigt att han nästan i samma stund som Ludvig föds
tänker på att han skall plocka blommor till Malena.

Jag längtar så det gör ont till jag får träffa dem,
han är SÅÅÅ bedårande söt så det är inte klokt...

Titta själv HÄR!!!
 



Kommentarer
Postat av: Malena

Sååå gulligt! Där fick jag torka en tår i ögat fast jag hört det förr!! :)

han är för go!

Skulle vara kul att veta varför han tänkte så just då. Var det en tillfällighet eller finns det en mening med det?



Kramar!!!

2010-06-13 @ 10:21:16
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Lizen

Du skriver så fint Karin!

Kram

2010-06-17 @ 21:38:42
URL: http://kullanpalandet.blogspot.com
Postat av: gittan

Dom små känner ju sånt där på sej:) Va go han är!

Och precis så vill jag att en begravning ska vara, ett firande av livet som varit! Kram

2010-06-21 @ 08:50:37
URL: http://bubbelgumosockervadd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0