Skidur & strumpur...

Har varit ledig med barnen idag,
då skola och dagmamma ej har haft öppet.

Har stooorhandlat för hela veckan,
t o m för lördag och söndag...skööönt.

Hur enkelt som helst att göra inköpslista när man har färdiga recept
att följa!

Jag har gjort ett excel program där jag gjort olika flikar för t ex kött,
fisk, fågel & helg- gott m m och en flik för matsedel och inköpslista.
Har på respektive flik lagt in olika maträtter som jag skrivit ut recept på,
så nu kan jag bara kopiera och föra över till matsedelsfliken!

Lätt som en plätt,
riktigt kul att göra veckomatsedel faktiskt!!

Annars har dagen bestått av lite skidåkning och annat hemma- pyssel!

Dagens middag som var Bacongratäng var super, super god!!!



Har sett på familjen Annorlunda,
känner igen två av familjerna så det är extra kul att se!

Älvdalen- familjen var kunder när jag jobbade i Mora och
Uppsala- familjen är kunder här!

Jag kan inte sluta att fundera över hur de löser tvättfrågan...



Jag tror inte att de har det här problemet,
de MÅSTE ju ha färgkoder på barnen annars funkar det ju inte...

Hur kan svarta strumpor vara så olika???
Jag trodde att jag hade löst det mystiska strumpproblemet
genom att bara köpa svarta strumpor, men de liksom blir så olika efter tvätt...?

Ja ja hursom helst så beundrar jag de här familjerna,
de verkar så otroligt tillfreds med livet!

Vi har tre fina barn som efter detta jullov är så glada och lyckliga,
grabbarna tjafsar inte så mycket som de brukar och det har
väl med att göra att de inte är så trötta.

Imorgon börjar en ny termin,
Johannas andra ( redan :) här i Uppsala,
oj vad tiden går fort!





Kommentarer
Postat av: Malena

Ha ha!! känner igen det där!! :)

2010-01-15 @ 16:10:55
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0