LCHF = Nytt sätt att leva på...

Ja go vänner...

Nytt år = nytt hälsosammare liv...ja så tänker nog de allra flesta
efter dessa veckor av svullande och småätande hela tiden.

Ja...jag är inte något annorlunda utan nu har jag och min sambo bestämt oss för
att midjemåttet inte ska få växa något mer.

Clas slutade sluta snusa någon månad innan jul så han har ersatt snuset med småätande,
och det syns nu kan man säga.

Jag har sagt till honom:

" men älskling, du har ju slutat snusa, det är inte så konstigt att du går upp i vikt "

och... jag har inte varit speciellt orolig för honom, jag vet att när han väl bestämmer
sig för att gå ner i vikt och få fart på träningen så finns det inget som stoppar honom!

NU har han då bestämt sig...igår tog han fram längskidorna och åkte ut och gjorde ett
2 km långt spår runt åkrarna här hemma. Han brände av en mil själv och 2 km med
Filip, våran yngsta kille som fick nya skidor och pjäxor igår och som tycker längd- skidåkning
är superkul.

I morse ställde han klockan på ringning och åkte ut och åkte 6 km innan frukost!

Vilken kille va?

Jag då...nej träningen har verkligen inte kommit igång, men jag letar recept och läser
på nätet om LCHF- metoden.

Känner mig rejält peppad!!
Nu ska skafferierna fyllas med " BRA Å HA- ätbara produkter"!!

Sitter nu här med en bunt recept och skall fixa matsedel och inköpslista för veckan som kommer!

Och barnen då...jo de kommer att kunna äta det vi äter,
men vi kommer att koka pasta, ris eller potatis till dem.

WISH US GOOD LUCK!!

Imorgon kör vi igång på RIKTIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Millan

Men vad kuuuuul! Hör att du, förresten Ni är laddade! Vi har också satt stopp - nu kör vi.

Går powerpromenade varje kväll jag och Mange. Supermysigt på många sätt!



Kraaaaaaaaam

2010-01-12 @ 10:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0