Må bra...

Efter att jag lämnat barnen nu på morgonen
så tog jag på mig träningskläderna och tog en runda.

Super skönt, men det kändes att det var ett tag sen sist.
Kom av mig när jag började jobba igen,
men nu när jag går på mitt vanliga schema så ska jag
ta vara på förmiddagarna när jag jobbar sent.

Har precis ätit frukost och nu ska jag gå ut några timmar innan
det är dax att svida om till jobbet.

Jag har inga gröna fingrar direkt men nu har jag tagit tag i att
försöka få ordning på rabatterna.

Min svärmor bodde ju här förut och hon hade fantastiska rabatter,
men jag har inte tagit hand om dem så de ser inte kloka ut.
Jag har flera gånger gått ut för att försöka,
men när jag inte vet vad som är vad så har jag liksom gett upp.
Det har t o m varit så att jag inte vet om det är ogräs eller inte...???

När jag var ledig i måndags ringde jag hit svärmor så tog vi oss en trädgårdsrunda.

Jag ritade upp rabatterna och sen skrev jag upp vad plantorna heter och vart de var placerade.
Har nu börjat märka upp dem genom att skriva på stenar som jag lägger bredvid plantorna,
det blir jättefint och nu känner jag mig jättemotiverad!

So long på ett tag,
nu skuttar jag ut i rabatten!



En av mina favoriter,
Kantnepeta.



Kommentarer
Postat av: Carina

En av mina favoriter också! Du med! hi hi. Tänkte gå in och leta efter dina fina stenar i går em, men jag ville inte rota runt när ingen var hemma! Kramis

2010-08-26 @ 11:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0