Vaccinering & bröstcancer...

Nu på morgonen har en veterinär varit här och vaccinerat våra kattungar...

Jag tyckte att hon såg så trött ut när hon kom och jag tänkte...undrar om
hon är sjuk på något vis...men så typiskt försiktig man är så ställer jag ju inte frågan.

Efter vaccineringen så drack vi kaffe och hon berättar att hon har/ hade bröstcancer.
Hon opererade bort ena bröstet för ett tag sen.

Hon var väldigt öppen om detta och hon visade ärret efter operationen och hur protesen såg ut.
Väldigt nyttigt för mig och jag kan ta med det och använda kunskapen i mitt arbete,då jag jobbar med att sälja underkläder.

Vi kom oxå in på hur litet utbudet av protes- BH är.
Vi har t ex bara en modell, en bra modell men ganska tråkig.

Vi kallar kvinnan för Ella, och vi kommer fram till att det var hon som var in till mig och var så besviken för några veckor sedan över att utbudet var så litet.

Hon hade precis avslutat sin cellgiftsbehandling och hade äntligen fått lite ork till att åka iväg för att köpa sig en ny fin BH. Man förstår besvikelsen hon måste känna över det hon möter i butiken.
Jag förstår henne...helt klart!

Om jag eller Du som läser det här får bröstcancer så vill vi förhoppningsvis oxå ha en snygg BH,
så det känns som att detta är en fråga vi måste försöka påverka.

Många ger tyvärr upp när man får denna hemska sjukdom, men inte Ella...
hon hade MASSOR med idéer på vad man kan göra för bröstcancer sjuka kvinnor.

Jag tror att min nya kontakt med denna beundransvärda kvinna är början på något nytt,
jag har nu en NY hjärtefråga att kämpa för.

Håller du med?

Skriv gärna vad du tänker om detta och kontakta gärna de stora företagen som säljer underkläder så de ser att det finns ett behov av snygga PROTES- BH...
Ju fler vi är, ju lättare är det att nå målet...

Ingen vet...snart kanske det är du eller jag som behöver en PROTES- BH.

Kommentarer
Postat av: millan





Plötsligt händer det saker, man träffar någon, man hör något på radion, man läser något, man hör någon säga något till någon annan man får en känsla som är anorlunda av någon ibland omärkbar anledning. Observation möter medvetenhet! Go girl

2009-10-06 @ 11:27:17
Postat av: gittan

håller med dej! varför finns det inget bra utbud!? härligt att du inspirerar och tar upp fgågor, detta är viktigt!

2009-10-06 @ 11:44:25
URL: http://klifiogi.blogspot.com
Postat av: Lizen

Nej Karin. Ingen vet.. Det är en otäck sjukdom som lurar på oss alla känns det som. Tycker det är jätte bra att du tar upp detta!

Läser varje inlägg i din blogg, även om jag inte hinner skriva kommentar varje gång. Du inspirerar mig!

<3

Kramiz

2009-10-06 @ 12:08:50
URL: http://kullanpalandet.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Karin du skriver så bra om hur viktigt det är att vi alla bryr oss. Min bästa vän Lena dog när hon bara 43år, hon hade sjukdomen i nästan 10 år. Jag är så stolt att du är min vän och vill att vi tillsammans ska fortsätta kämpa för att så många som möjligt överlever denna sjukdom. Bröstcancer drabbar så många, det är viktigt att vi bryr oss.

2009-10-06 @ 17:25:35
Postat av: Mamma

Hej Karin!

Är det någon som verkligen blir engagerad så är det du. Känner jag dig rätt så ger du dig inte förrän du kommit på nån bra lösning i denna viktiga fråga.

Du är toppen och du är min dotter.

2009-10-06 @ 17:47:18
Postat av: Pernilla

Bra skrivet Karin, vi måste kämpa mera allihop, så alla en dag kan ta sig ur den hemska sjukdomen.

kram kram!

2009-10-06 @ 21:46:45
Postat av: Malena

Hej!



Jag har idag pratat med en kvinna som tagit bort sitt bröst alldeles nydligen. Hon tipsade om en kvinna i Uppsala som syr sjalar och säljer fina underkläder till bröstcansersjuka kvinnor. Kanske det kan vara något att tipsa om?



Kram!!

2009-10-06 @ 22:20:55
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0