Känner jag dig?

Ibland stöter man på människor som man inte vet om man känner eller inte?

Känner ni igen det?

Jag tror att det har att göra med att jag jobbar i butik,
och stöter på så mycket olika människor varje dag.

( Försöker just nu att blogga med en kattunge liggandes på armen,
en i knät och en som sitter och försöker fånga bokstäverna på skärmen när jag skriver.)

Ja, ja hur som helst så är jag jättebra på att minnas ett ansikte, men namn är jag usel på.

Ska berätta om en sån här händelse...

Min äldsta son började ju förskoleklass förra året,
vid första dagen i förskolan så var ju även alla föräldrar där.

En av mammorna var så otroligt bekant,
jag visste inte var eller när jag hade träffat henne,
men att jag hade gjort det var jag helt säker på.

En fredag för någon vecka sen så var vi,
alla mammor i klassen ut och käkade på restaurang.

Och då fick jag reda på vart jag sett henne...

På TV,
hon är en känd inredare och en supercharmig person,
som jag fastnade för när jag såg henne där i rutan.

Jag var bara inte beredd på att träffa henne i sonens klassrum,
en helt vanlig vardag...så därför kunde jag inte placera henne...

Måste erkänna att jag blädrat igenom många tillfällen i livet
där jag försökt minnas var jag sett henne,
var det på gymnasiet i Västerås, någon docusåpa eller rent av en helt
vanlig kund...?

Nej det var alltså på TV...

Just nu håller hon på och inreder barnens fritids på skolan,
ska dit och lämna en discokula idag som bidrag...

Ska bli så spännande och se hur det blir!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Märks mer och mer att vi är släkt (bara genom att läsa din blogg)



Du har snott mina ord som jag brukar använda. Jag menar "Ja, ja hur som helst så är jag jättebra på att minnas ett ansikte, men namn är jag usel på.

"



Ibland när t ex mina föräldrar pratar så snackar de en massa namn uppifrån Idre. Då funderar jag på vem det kan vara och om jag varit inlåst i en skrubb hela mitt unga liv. Sen har jag även vänner i Mora som pratar namn och släktskap o de har bott kortare tid i mora än vad jag har.



Skönt att höra att fler har svårt med namn.

2009-10-20 @ 11:30:08
URL: http://olofssonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0