En vardagshjälte...

fick jag den stora äran att träffa idag...

Som jag skrev tidigare så har jag o Funny lunchat med Malena idag.

Vi åkte ner på stan och parkerade vid tågstationen,
lite stressade, men jag kände att vi skulle hinna precis...

Springer till biljettautomaten och kommer på...
mitt betalkort har blivit avmagnetiserat...i förrgår...!!!

jag säger då :

" - attans"
 
och rusar till bilen för att hämta mynt...

kommer tillbaka och då står det en fräsch sextioåring typ,
med ribbad röd mössa på sniskan vid automaten...

han låter mig gå före,( han ser väl att jag är stressad...)

Jag upptäcker då att det inte går att betala med mynt och säger:

" - attans!!!"

och rusar åter tillbaka till bilen,
backar med en rivstart och tänker:

" var kan man parkera och betala med mynt???"

Jag ser framför mig hur den mysiga lunchen bara krymper i tid...

när jag är på väg ut från parkeringen möter jag den fräscha sextioåringen,
han vinkar och stoppar mig och säger:

" kan inte jag få dina mynt så betalar jag med mitt kort åt dig...?"

Vilken man, vilken hjälte, vilken underbar " rödmössapåsniskan" -typ!!!

HAN ÄR MIN VARDAGSHJÄLTE!!!

Och vi hann till lunchen och den var jättemysig,
läs mer om den hos Malena...


Kommentarer
Postat av: Anna

Ska Du säga... Du har förgyllt många dagar i MITT liv! så det så!

2009-10-16 @ 08:04:14
URL: http://annasklokaord.blogspot.com
Postat av: Marran

Som man sår får man skörda... Du ger Du får, livet är härligt även om man får kämpa ibland.

2009-10-16 @ 17:31:45
Postat av: Lena Olson

Sådana männsikor är underbara !

2009-10-16 @ 17:34:57
URL: http://filorialv.blogspot.com
Postat av: gittan

å vilken goding!!

du skriver väldigt bra måste ja säga! ha d bra!

2009-10-16 @ 23:01:19
URL: http://klifiogi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0