Försenat 6- årskalas!!

Igår hade Lucas äntligen sitt 6- års kalas!!

Jag gick och hämtade Lucas och hans klasskompisar som var bjudna
i skolan vid 13.15.

Då vi bara bor 10 min gångväg från skolan så tog vi en promenad hem till oss.

När vi kom hem hade kapten Krok varit och tagit husnyckeln så
barnen fick genom ledtrådar leta efter nyckeln och hittade den till slut
i matkällaren.

Sen gick vi in...

Jag hade tagit gjort i ordning en papperskasse till varje barn där de fick lägga
sina ytterkläder så blev det enklare vid hemgång sen att hitta sina saker.



När alla klätt av sig blev det paketöppning,
Lucas fick MASSOR av bra saker!!

Sen blev det fika!!

Kalaset gick i sjörövartema,
så här hade jag dukat:



Och fikat bestod av Mashmallows- klubbor,
äpple- muffins med kanel och Döskalle tårta!







Efer fikat lekte vi lite och hade lite disco i källaren och grabbarna hade kuddkrig...

Sen blev det skattjakt!!

Barnen fick i par gå in ett mörkt rum med ficklampa och
leta boktäver som saknades i ett ord
som var ledtråden till var skatten fanns.

De var superduktiga och tyckte det var jättespännande att gå in i det mörka rummet!!

När de hittat skatten som bestod av godispåsar & penna och sudd,
blev de lugna och tittade på en film tills föräldrarna kom och hämtade dem!!

 

VI är JÄTTENÖJDA med LUCAS 6 ÅRS KALAS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0