Gör ingenting...

...speciellt idag,
våran lediga lördag...
det är riktigt skönt faktiskt att inte ha några planer...

Funny har varit med C fram till lunch,
och nu har vi precis smält i oss lite mat från donken
och nu har lördagsgodiset åkt fram.

Lucky har bestämt sig för att ha godisförbud
i ett år eller en vecka eller tre veckor,
han har inte bestämt sig för hur länge...

Han åt sin sista godis idag kvart i tolv på
Coop- parkeringen...

Han kommer i alla fall få 20 kr för varje godisfri vecka.
Han kommer dock få äta naturgodis,
alltså torkad frukt och nötter...



Ja vi får se hur det går,
svårast är väl i början och
om vi andra äter vanligt godis.

JAG är en godisråtta utan dess like,
jag är en sån där hemsk mamma som
går i skåpen och äter upp det som barnen
inte åt upp under helgen...???!!!
( men säg det inte till nån...hi hi...)

Jag älskar RÖDA FISKAR & RÖDA FERRARI!!

Jag kommer ALDRIG sluta äta godis!!

Men såklart ska jag peppa Lucky,
det är JÄTTEDUKTIGT att vilja ha
godisförbud när man är 5,5 år...

P s jag har inte mutat med någon stor leksak eller liknande,
han har bestämt det alldeles själv...D s

Update...Lucky har nu avslutat sitt godisförbud,
han klarade det i 1 timme och 50 min!!

Kommentarer
Postat av: Helene

vad barn är underbara, men han var duktig nästan två timmar.

vi har varit på dop idag, så fint. Skrev en fin vers eller vad de heter till flicke barnet. så är går den

Vi önskar dig modet att vara dig själv

och att stå för det som du sagt.

Vi önskar dig styrkan att vägen gå, även om den är krokig ibland.

Vi önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på.



kram på dig

helene

2008-09-13 @ 18:12:34
Postat av: Lena

Jo det där med att gå i skåpen och äta upp barnens godis känner jag igen ;) Är också en godisråtta utan dess like !! Hade dock inget godissug under graviditeten och trodde att NU kanske jag kan sluta äta godis även när jag inte är gravid......Jo tjena ! Vräker i mig mer än nånsin nu. Varför ??? Hoppas att du haft en mysig helg ? Vi hade höstfest i Stennäset i går. Mysigt ! Träffade dina kusiner Lena och Britta. Kram Lena

2008-09-14 @ 12:15:42
Postat av: Malena

Åhhhh Donken!! Varför gick jag in på din blogg just nu i denna svåra stund för att läsa detta. VIlken plåga!! Vill ha!!



Men anledningen till att jag gick in hit var ju för att jag undrar om mitt gudbarn och hans storebror vill följa med på Bio någon dag i veckan?

Tänkte se WALL.E, den där med robotar (ja du har säkert koll på vilken det är) Har fått jättebra recentioner iaf. Eller har de sett den??



Bra jobbat på godisförbudet för Lucky! ;)



Kram M



2008-09-14 @ 15:02:00
URL: http://malenasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0