Kräftsoppa...

Igår när jag kom hem från jobbet så
åt vi kräftsoppa med vitlöksbröd.

Hur gott och enkelt som helst att göra...

Riv en morot fint per person.
Lägg i kastrull,
fyll upp med vatten så att det precis täcker
morötterna.
Släng i 1- 2 buljong tärningar,
beroende på hur mycket soppa
du gör...
( jag tar två st till en soppa på fyra morötter,
I like salt you know...)
Koka upp och
ha i en stor burk kräftmjukost.
Om du vill kan du ha i lite extra kräftstjärtar
strax innan servering...

TAAA DAAAA!!!
GEKLARES!!
( hmm vet ej om detta ord finns, men jag säger typ det ist för klart...)

Har fått detta urgoda och enkla recept av min vän Carina,
som är hur duktig som helst på att hitta på roliga och goda
maträtter på ett enkelt sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0