Lovely...

...var våran dag i Stockholm igår!!!

När vi kom fram tog vi vår lilla karta och började vår promenad
mot Djurgården och Rosendals trädgård.

Solen sken på oss på vägen dit,
men precis när vi satt oss och skulle börja äta
så började det att regna...

Vi tog då våran mat och gick in och satte oss i växthuset istället,
det var också jättemysigt...

Medans vi satt och åt pratade vi massor,
skönt att bara vara,
med en vän som betyder så himla mycket för en.
Det är lätt att glömma tiden vid såna tillfällen...

En kul och lustig sak som hände ute på Rosendal,
var att jag stötte på en av mina gamla grundskolekompisar,
jag har inte träffat henne på säkert 10 år,
men hon var sig precis lik...
Sverige är bra litet ändå,
lustit att hon var där just denna dag!!!

Efter lunchen tog vi en taxi in till Östermalm,
där vi sökte upp Bruka- butiken.

Jag bestämde ju mig förra året när jag var in där att
jag skulle köpa deras kaffe och te burkar i porslin,
( vit botten med blå text)...plus deras fina vita apotekslåda i plåt...
till stugan.

Och nu var det då dax att slå till...
tror ni inte på sjutton att det inte fanns kvar,
bara i andra färger..besviken...!

Ja ja jag får väl söka med ljus och lykta...
Ska ha!!!

Efter Östermalm- svängen blev det shopping på Zara,
för Carina, hon hittade en jättefin strandklänning där,
och vi båda blev på det klara med att dit ska vi åka om vi
beöver kläder till någon bröllopsfest eller liknande,
underbara kläder!!

( förresten, lite jag mötte Lassie- info,
Marie Serneholt var därinne och provade
massa fina randiga kläder...hi hi )

Efter Zara gick vi och tog ett glas vin på Friday, Hötorget,
och pratade massor igen!!!

Sen blev det NK och andra Bruka- butiken
och avslutningsvis Åhlens...

TACK CARINA  FÖR EN UNDERBAR DAG IGÅR!!!
DETTA GÖR VI IGEN!!!

KRAM!!

Kommentarer
Postat av: helene

Hej. Kul att sto dagen blev lyckad. Har ett tips(men du vet säkert redan de). du kan kolla på Tadera eller blocket efter Bruka saker.

ses
kram Helene

2008-05-21 @ 22:29:36
Postat av: Carina

Hej vännen! Har inte kollat bloggen på länge nu... Tack för en helt underbar dag. Det gör vi om. Phu vad mycket vi hann prata. Nästan så att man har klarat sig ett tag nu när man pratar av sig sådär. hi hi. Saknar dig och familjen- vi får försöka hitta några timmar som inte är bokade för en träff innan semester och Mora tar vid. kram från din vän
och jag söker efter "dina" saker jag med!

2008-06-03 @ 10:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0