I love Vasaloppet!!

Kulla som jag är,
och uppvuxen i Mora så känner jag starkt
för VASALOPPET!!

Jag är ju född i en skidåkarsläkt och praktiskt
taget uppvuxen vid Vasaloppsspåret...
( vi har stuga i Björnarvet, som ligger mellan Oxberg och Evertsberg)

Någon duktig skidåkare kan jag inte skryta om att jag är,
men jag tycker ALLT som har med Vasaloppet att göra
är URMYSIGT!!!

Vi har under de senaste månaderna spenderat många helger i stugan,
då min älskling legat i hårdträning inför Vasaloppet...
nu blev det ju inget lopp för honom men sex av våra vänner
åkte...fyra bröt och två fullbordade loppet!!

Föret var ju långt ifrån bra i år,
vallan gick åt som smör...

Barnen åkte Barnens Vasalopp på lördagen,
900 meter and they did it!!

Funny kämpade på ...första gången på skidor...
UNDERBART att se hur han fick extra krafter av
publikens jubel och hejande på upploppet!!

Han är nog släktens nya skidlöpar- hopp,
vinnare av Vasaloppet år 2026...
( han hade pjäxorna på tills han somnade och
tog på dem det första han gjorde när han vaknade...)

Vasaloppet innebär ju en invation av folk i Mora,
under ett par veckor...Mora gör ett fantastiskt arbete
med allt vad detta innebär...

...som sagt...

Jag älskar Vasaloppet och Vasaloppsveckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0