Känslosamt möte...

Eftersom jag jobbar i butik träffar jag väldigt mycket människor...

De allra flesta är ju just bara kunder
som man servar och säljer till...

men ibland ( väldigt sällan...!!!) så får man sån där
otrolig kontakt med en kund,
och idag fick jag det!!!

Det var en pensionerad kvinna,
hon bara lyste av livsglädje och var SÅ POSITIV!!

Hon skulle betala och vi kom in på att prata om resor,
eftersom hon handlade badkläder och solklänningar,
och det var då hon berättade om sitt liv för mig.

Hon och hennes man hade varit gifta i över 40 år,
de åkte alltid till Kanarieöarna varje år och hade som
en gemensam plan för framtiden att bossätta sig där efter
de gått i pension...

Men så händer det där oförutsägbara,
mannen dör i cancer, hastigt...

Allt rasade naturligtvis för denna kvinna,
men tack vare arbetskamrater och familjen så
orkade hon leva vidare.

Sen fick hon kontakt med någon som tyckte att hon skulle
åka till en annan Charter ö när vi har vinter här.

Väldigt skeptisk var hon först,
men hon bokade i alla fall en två månaders resa,
var där mellan oktober och december förra året.

Hon blev helt såld,
fick massor av nya vänner,
pensionärer men också yngre...
så hon åkte tillbaka mellan Jan och April,
och nu har hon bokat en ny resa,
denna gång blir hon borta ett halvår.

Hon hittade tillbaka till livet igen,
utan sin man i livet,
men hon uppfyller hans sista önskan...

De hade ju under sina år tillsammans sparat pengar till
lägenheten de skulle köpa på Kanarieöarna...

Mannens sista ord till kvinnan var:

Res upp pengarna,
gör något kul!!!

Det är precis vad hon har gjort och gör,
vilken kvinna!!

Hon berörde mig djupt,
hon blev en förebild,
bara genom ett möte mellan mig och min " kund"...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken underbar historia! att den var sann gjorde ju inte det hela sämre precis!

Ha det gott i värmen!



/L

2008-07-24 @ 20:58:23
URL: http://nyblivenmor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0