Tröska i brand...

Idag hade jag en kort dag på jobbet...

Efter jobbet bjöd jag svägerskan på en spontan fika på Coffee House,
hon fyller år i dag!!

GRATTIS IGEN SÖTNOS!!

Sen var jag på inskolningssamtal med Luckys fröken,
det gick jättebra och han verkar trivas kanon i skolan...
Han har fått en ny kompis som heter Maja,
de har jättekul ihop tydligen!!
Lucky har ALLTID lekt bra med tjejer!

Efter att jag hämtat barnen tog vi en " snokrunda",
jag såg nämligen en död snok i morse på min promenad,
så jag tog med grabbarna och visade den.

Funny ville prompt ta med den hem och visa för pappa,
så han fick det...

Vi åkte och letade efter pappa i torkarna,
men sen ringde han och sa att tröskan brann!

Vi åkte till den aktuella åkern och såg två blinkande brandbilar,
och en svart utbränd tröska...

VAD ÄR DET FÖR ÅR DET HÄR 2008???

En bit bort från tröskan stod svärmor, svärfar, min C och våra grannar
och tittade på brandmännen i arbete.

Det var svärmor som körde tröskan när det började lukta bränt,
hon kände röklukt och stängde av tröskan och gick ur.
Sen tog det inte många minuter så slog det stora lågor från tröskan...

TUR att hon hann ur!!!
TUR att ingen blev skadad och att elden inte spred sig!!

JAG FRÅGAR IGEN...
VAD ÄR DET FÖR ÅR DET HÄR 2008???

Funny pratade om brandbilar och brinnade tröskor ända tills han somnade...
Det är klart att det blir stort i en tre- årings liv...

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej Karin! ja,vilken tur att det inte blev mer skador än så och att svärmor hann ut.

sköt om er

kram Helene

2008-08-28 @ 09:52:53
Postat av: millan

Hello lovely!! TACK för igår, det är så mysigt när ni är här! Har tänkt på brorsan idag - hälsa honom från mig! Ny tröska alltså - inget ont som inte har något gott med sig...öh? Typ... =)



Kraaaaaaaaam

2008-08-28 @ 15:20:14
Postat av: Malena

Tur att det gick bra med svärmor.Finns väl något positivt med att det iaf blir en ny tröska



Svårare att hinna med bloggen nu när du jobbar igen va?



Kram M

2008-08-29 @ 09:38:53
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Malena

Längtar efter nya blogginlägg!



Börjar fundera om jag fått någon konstig baskilusk i halsen/luftvägarna. Blir ju ladrig bättre någon gång.



Vi åker till HUdiksvall idag på 40 årskalas. KOm precis på att du är i MOra. Då blir det ju svårt att blogga.



Kram M

2008-08-30 @ 12:21:10
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Happy!!

Heej mamma..

glööm inte

att lägga upp mina TH plansher..

Puss & Kraam!

2008-08-31 @ 20:31:37
URL: http://mylifeisbill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0