Ibland vill man bara försvinna...

Ibland händer sådant som man inte vill ska hända,
man önskar av hela sitt hjärta att man kunde spola tillbaks tiden,
och få det ogjort...ångest, ångest...

Nu ikväll hände en sådan sak,
inte för mig,
utan för våran älskade Lucky...

Vilken ångest stackarn hade...

Så här var det...

Barnens bästa vänner,
barn till våra bästa vänner,
var här...

De var ute och lekte,
hade kul.
blev sugna på äpplen,
hittade inga fina på marken,
ville ha de som var i trädet...

Min Lucky tog närmsta långa sak som gick att slå med,
råkade vara ett järnrör som är ben till våran studsmatta,
( jag har i veckan plockat isär studsmattan för att jag skulle klippa gräset...)
Lucky tar järnröret och slår uppe i trädet,
A står för nära,
får järnröret i huvudet,
sprutar blod,
det blir ett två cm stort hack i huvudet...

Lucky springer och gömmer sig bakom matkällaren,
svarar inte när vi ropar,
han har ångest,
rädd för att vi ska bli arga,
men...
det var ju inte meningen!!

A åker hem,
jag och Lucky kramas,
jag förklarar att INGEN är arg på honom,
DET VAR JU INTE MENINGEN...

Han tänker två sekunder...
säger:

JAG VILL INTE ATT DET SKULLE HA BLIVIT SÅ...!!
VARFÖR STOD HAN DÄR...?
VARFÖR TOG JAG RÖRET...?

ÅNGEST!!

Stackars liten...


Nu har han kommit över det ganska bra,
jag skjutsade upp honom
så han fick träffa A innan de åkte till sjukan,
det var det bästa,
verkar det som...

Nu leker han med A:s syster,
de skratttar högt!!

Kommentarer
Postat av: Malena

Oj då!

Hoppas att det gick bra med Adam...

Förstår att det måste ha varit jobbigt för Lucky. Han regerade väldigt modigt ändå. Att få ångest för en sådan sak och förstå sin hnadling är väldigt starkt när man är liten.



sänder alla mina tankar till Adam att det gick bra för honom och att Lucky förstår att det var en olyckhändelse som han inte får ta på sig skulden för.



Hoppas att ni fått en någolunda mysfredag trots det som hänt



Kram, kram!

2008-08-22 @ 22:18:50
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Carina

Tack för presenterna till Adam och Linnéa! Det hade ni inte behövt... En olycka händer så lätt. Tänkte på det när jag var på sjukhuset - nu börjar tiden för skador (visst det har brutit armarna.. hm 3 ggr). Jag var en som hade sån otur med mitt huvud.. sytt 4-5ggr och hjärnskakningar. Lugn i sättet men otur! Krama grabbarna. puss på dig min vän

2008-08-26 @ 13:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0