Dela mig i två...?

Mina pojkar bråkar väldigt mycket om mig,
jag ska helst kunna dela mig i två och läsa
för dem samtidigt i deras egna rum...

Jag har försökt att sitta i soffan och läsa för dem båda,
men det resulterar bara i en väldigt lång och utragen
läggningsrutin.

Funny har så svårt att slappna av själv,
jag måste ligga bredvid honom,
annars går han bara upp hela tiden.

Han somnade ju själv ända tills vi tog bort spjälsängen,
för ca ett halvår sedan...

Sen har vi Lucky som är mitt uppe i sin 6- års trots,
han har inte alls någon lust att samarbeta när jag är ensam
med dem.

Denna kväll slutade med att jag blev både arg och ledsen,
och till slut sa Lucky själv att han kunde tänka sig att lyssna på
en saga på sin CD- spelare och somna själv.

Det var skönt,
kanske det är så det får bli...

Fast jag tycker ju om att läsa för dem,
tycker om den där lilla stunden vi får tillsammans
innan de somnar.

Känner du igen detta?

Har du något tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0