Att vara förälder...

Det finns aldrig så mycket åsikter om nånting annat än barn och barnuppfostran.

Jag märkte detta ganska snabbt när jag väntade mitt första barn för 12 år sedan.
: - gör si, gör så  och gör absolut inte så...

Jag är så trött på att alla andra tror sig veta vad som är bäst hela tiden, det värsta är att jag ofta tar åt mig av dessa förbannade åsikter. Det är något jag måste lära mig att inte göra.

Mina riktiga vänner lyssnar jag på, men de känner mig och vet hur att utrycka sig utan att trampa på mig.

Det värsta jag vet är när någon har åsikter om något de inte har en aning om, ta reda på fakta innan du öppnar din trut.

Att jag tänker på detta just idag är för att det hänt en sak i mina barns närhet, inte några påhopp på mig eller min familj men på en bekants familj och det gör mig bara så JÄVLA irriterad!


Puuh, det var skönt att få skriva av sig lite...

Snart är min andra VAB- dag slut och jag längtar tillbaka till jobbet, men jag blir tyvärr hemma någon dag till då Funnys mage inte är helt OK ännu.
Kräk- sjuka är inget att leka med... ALLA barn hos dagmamman har legat i detta och idag fick jag veta att även syskon och föräldrar blivit sjuka...? Jag hoppas för allt i världen att vi klarar oss!

I helgen ska vi till Stockholm med goda vänner på Golden hits och sova på hotell, VI FÅR INTE BLI SJUKA!!

Detta är något som varit planerat sen i juni då vi gav detta äventyr till ett par av våra vänner i bröllopspresent, därför skulle det vara för täskigt om vi blir sjuka.

HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS...

Kommentarer
Postat av: helene

hej gumman!
jag håller tummen att ni håller er friska. du ska få ett tips, som du får göra vad du vill med... ta 10 vitpeppear korn och svälj hela, så slipper ni magsjukan... har provat själv och ja, det hjälper, men om det är tron på det eller.. vet jag inte. värt ett försök. kram Helene

2007-10-31 @ 11:41:24
Postat av: Karin

Tack för tipset! Jag har faktiskt svalt 10 om dagen sen i söndagskväll...kram på dig!

2007-10-31 @ 12:47:00
URL: http://karinsreallife.blogg.se
Postat av: Malena

Ni kommer nog iväg ska du se, men jag ska hålla tummarna lite extra :)
Kram på dig och extra kram till gudsonen. Är han bra nu?
//Malena

2007-10-31 @ 20:55:38
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0