Julkalender 2007

Jag ser varje år fram emot årets julkalender...

Imorgon är det äntligen dax för första delen!!

I år heter den En riktig jul och är fullspäckad med bra skådespelare såsom
Allan Svensson, Vanna Rosenberg och mina personliga favoriter Johan Ulvesson
och Sissela Kyle.

image95

Årets julkalender handlar om nioåriga Mila som bor med sin mamma och marsvinet
Bosse i ett radhus.

Allt vad Mila önskar sig i julklapp är en riktig jul, en sån som det alltid har varit.
Men det verkar inte kunna bli riktigt så som hon tänkt sig då mamma har börjat
intressera sig för den nyinflyttade grannen Klas...

För säkerhets skull skickar Mila en önskelista till Jultomten, men det var inte så
smart gjort visar det sig...

En oduglig tomtenissa blir skickad till Mila av Jultomten...

Läs mer på svt.se.

Imorgon bitti sitter vi, hela familjen laddade framför tv:n kl 09.00 för att förflytta oss
in i Julkalenderns magiska värld.

Vad har du för favorit bland julkalendrar genom åren?

Min absoluta favorit är Trolltider, som visades 1985 och 1994.

image96

Kommentarer
Postat av: Malena

Hoppas att du är hemma snart så du kan blogga lite om helgen som varit.
Nu ska jag krypa ner i badkaret och låtsas att jag är på ett SPA. Tjingeling.

2007-12-02 @ 15:46:59
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0