Dagens hyllning...

Jag har en svaghet och det är nya kryddor...

Jag älskar kryddor som piffar upp både utseende och smak, ofta får man blanda massa olika
kryddor för att uppnå detta, MEN...

Jag var på tjejmiddag hos en av mina bästa vänner och fick tips om några superbraiga kryddor från Knorr:

image74

Något suddiga bilder men:

Jag vill hylla dessa FANTASTISKA kryddor som kan piffa upp vilken tråkig maträtt som helst,
BÅDE till utseende och smak.

Jag brukar använda dem till typ ALLT, pasta, sallad, klyftpotatis, kryddsmör, kött, fisk o s v, o s v...

De finns i smakerna: Classic, Provencale och Italian och är precis lika goda alla tre.

Det blir så fint att strö på lite innan servering på t ex sallad och pressad potatis,
en fröjd för ögat!!

FÖRE:

image75

EFTER:

image76

Visst ser det godare ut med lite extra färg på maten...?

Hemma kallar vi den " mammas favvokrydda", ( t o m barnen brukar be om att få den till maten).

Tips!

Om du är bortbjuden och vill ha med något till värden/ värdinnan..

Ge bort en förp av din " favvo- krydda" och skriv ett fint kort med tips på vad den kan användas till,
jag lovar det blir VÄLDIGT uppskattat!!

Alltså, DAGENS HYLLNING går till KNORRS underbara kryddor:

CLASSIC, PROVENCALE och ITALIAN!!!

Kommentarer
Postat av: Malena

ja det ser mycket aptitligare ut med kryddan på :)
Hoppas att det gått bra på jobbet idag.
Kram M

2007-11-22 @ 19:42:09
URL: http://malenasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0