Skön helg!!

På vägen upp till stugan svängde vi in i Avesta och köpte en våningssäng till barnens rum i stugan.

Väl framme i stugan värmde vi "tacoshofsen" och åt när vi tittade på Idol, sen var det dax att skruva ihop sängen.

Helgen i stugan var toppen!

Älsklingen har åkt skidor och jag och barnen har bakat pepparkakor och gjort snögubbar!

Det var så fantastiskt vackert uppe i Mora, snön hängde på träden och det var ca 4 dm djup snö!!

Min mamma kom och hjälpte mig att sy upp gardinerna i storstugan
så de ej blir en brandfara och hänger på elementen...

Idag när min C var i Grönklitt och "stakade på" var vi hemma och sydde
gardiner till sovrummet, det blev så mysigt så!!


Men...

Det är en sak jag måste lära mig när vi är i stugan.

Jag går och PLOCKAR HELA TIDEN och blir irriterad på att det sprids ut saker överallt.

Samma dag som vi ska åka hem börjar jag packa och städa direkt efter frukosten och
förlorar ju på så sätt mycket av mystiden i stugan.

IGÅR valde jag istället att leka med barnen och göra fint i sovrummet,

Jag hann ju med städet och packningen i alla fall...men med en mer tillfreds- känsla i magen.

Ja det är så sant...

Man lär sig något nytt varje dag!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej söta du!!du lät så rädd i telefonen när jag ringde tiil jobbet idag...hihi...sitter å julmyser igen!ska bli lite mer klippt ikväll, så imorn är det page på mitt huvud!!!kram till suuperduktiga (och crazy) ställisen ;-)

2007-12-03 @ 20:02:24
Postat av: Anonym

Hej söta du!!du lät så rädd i telefonen när jag ringde tiil jobbet idag...hihi...sitter å julmyser igen!ska bli lite mer klippt ikväll, så imorn är det page på mitt huvud!!!kram till suuperduktiga (och crazy) ställisen ;-)

2007-12-03 @ 20:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0