Mumsig lax!!

Igår gjorde jag ju som sagt Lax med pesto,
och det var så gott att jag måste dela med mig av receptet:

Detta är en fantastiskt god laxrätt med smak av pesto och gratängost.

image105

Ingredienser:

4 port

600 g benfri laxfilè
4 msk pesto
1 krm salt
1 krm vitpeppar
100 g Arla Köket riven gratängost

Gör så här:

Sätt ugnen på 225 grader.

Skär laxfilèn i 4 bitar och lägg i en ugnsform.
Bred ett lager pesto på varje laxbit, salta och peppra.

Strö över osten och stek laxen mitt i ugnen ca 15 min tills
den är genomstekt och fått fin färg.

Servera potatis och en härlig sallad till!!




( Jag serverade potatismos, salllad och creme fraiche till...)

Mmmmmmmm vad gott det var!

Jag har hittat receptet på Arlas hemsida.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ett tips är att byta ut osten mot solroskärnor.. grymt det med:) kraam

2007-12-06 @ 18:50:17
URL: http://isabeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0